Petang 1 March 2011

Pagi tadi aku ke Dengkil untuk uruskan beberapa perkara berkenaan dengan lesen RPO dan pemilikan mesin X-Ray kat kilang aku. Sebelum tu aku singgah kejap ke sekolah anak aku dulu untuk ambil file pertukaran sekolah. Lepas ke Dengkil, aku bergegas balik ke kilang.

On the way tu sempatlah aku berhenti makan nasi di tepi jalan. Lauk ikan sungai, ada banyak tulang jugak. Sayurnya tak berapa nak ada, jadi aku ambillah kacang botol colek dengan sambal belacan.

Sempat juga aku cari supplier untuk asid sulfurik dan asid hidroklorik, kedua-duanya 10%, dan kata supplier tu harganya RM0.50/kg untuk sulfurik dan RM0.55/kg untuk hidroklorik. Esok selepas jam 11 pagi aku dah boleh pegi collect. Katanya COD. Aku beli 125kg untuk sulfurik dan 100kg untuk hidroklorik.

Sampai kat kilang, ada 2-3 bakal pelanggan perniagaan internet aku call untuk bertanyakan produk yang aku jual diinternet sekarang ni. Alhamdulillah aku netting 3 sales yang memberikan aku keuntungan kasar sebanyak RM160 X 3 = RM480. 2 bayar cash dan seorang bayar guna kad kredit.

Seorang lagi kata nak bank-in dalam aku punya CIMB. Lama gak borak dengan pelanggan yang ni, katanya dia nak kahwin hujung tahun ni. Aku memang confident yang dia akan slim masa kahwin nanti dan aku harap sangat aku dapat sertai majlis perkahwinannya.

Semoga semua pelanggan aku berjaya!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: