Bulan 3, 2011

1-Mac-2011

Hari ni adalah hari pertama bulan 3, tahun 2011. Hari ni tak akan berulang lagi. Nampaknya kenalah manfaatkan hari pertama bulan 3 ni sebaik mungkin. Aku bangun tepat jam 6 pagi. Tidur atas sofa beb. Aku kena setkan katil aku secepat mungkin. Baru berpindah ni, banyak benda yang masih tak settle. Antaranya;

  • Anak aku punya perpindahan sekolah belum settle lagi. Dia masih bercuti main game kat rumah.
  • Filter air kat luar rumah belum pasang lagi
  • Astro punya piring masih lagi atas tanah
  • Bilik tidur tak set lagi
  • Office aku tak set lagi
  • Tingkat dua masih belum digunakan lagi
  • Almari baju tak set lagi
  • Tempat jemur kain tak set lagi

Banyaklah benda yang masih belum diselesaikan lagi.

Bulan ni pulak agak sibuk, banyak perkara yang berkaitan dengan aku yang masih tergantung. Aku kena susun jadual aku untuk;

  1. Design Central Command Centre untuk projek yang baru masuk, kali ni aku nak guna Sketch-up dari Google
  2. Design kotak untuk projek jualan serunding online
  3. Launchkan bisnes online untuk serunding ni….banyak kerja yang terlibat.

Company tempat aku kerja sekarang ni pulak require aku untuk;

  1. Daftarkan line plating dengan DOE
  2. Daftarkan licence pengunaan mesin X-Ray dengan AELB (aku ada lesen RPO)
  3. Kena gi refresh training untuk renew aku punya lesen RPO
  4. Bulan 3 ni adalah bulan untuk membersihkan kilang. Yang paling ditekankan ialah “toilet”! Kotor katanya

Ikut apa yang aku kena laksanakan ni, aku terpaksa susun jadual dengan lebih rapi. Tak boleh leka, kalau tak…masa tak cukup.

Semoga aku berjaya!

Leave a Reply

