Aweber

5-Januari-2011

Hari ni aku bangun pukul 5.18am (jam Astro). Aku tak pasti kenapa handphone aku punya alarm tak berbunyi. Check punya check, aku hanya set sekali je bunyinya iaitu semalam. Biasanya aku set recurrence. Takpelah, aku terjaga juga.

Semalam kepala aku pening. Leher aku sakit. Aku rasa macam aku rasa masa aku hangat dikenakan orang 2 tahun lepas. Aku rasa sebab aku kemas rumah aku tempoh hari. Aku buang sampah dalam 20-25 beg plastik hitam. Aku juga sedekahkan katil 2 tingkat (made from steel) kepada cleaner apartment aku. Aku juga bagi kotak-kotak kepada cleaner tu. Semoga dia dapat manfaat. Nak jual aku tak larat.

Sebab aku rasa tak berapa sedap hati pasal sihir menyihir ni, aku pun SMS pada perawat kat Kuang yang aku dah pergi kat tempat dia 2 tahun lepas. Dia response dan mengatakan bahawa my turn will comes and they will SMS me date and time for appointment. Kali ni nak keras sikit lah.

Kerja semalam tak ada apa sangat. Aku ambil kesempatan untuk setkan aku punya Autoresponder untuk customer atau bakal customer yang melawat laman web aku dan masukkan nama dan alamat mereka. Aku subscribed dengan Aweber. Mula-mula dulu aku guna Mailoop 7, tapi banyak masalah. Integration dengan “personalize” item banyak kali gagal. So, aku decide to change, sebab 2011 baru bermula!

Nak set Aweber ni tak berapa susah sangat, cuma kita kena tahu Bahasa Inggeris. Cuma fee dia perlu dibayar per month. Paling mahal RM400 per month kalau kita ada 100,000 subscribers! More than that, kena email kat diaorang dan diaorang akan response the quotation. Aku buat masa ni ada lebih kurang 7,000 subscribers, ramai jugak yang dah 3-4 years old punya subscribers.

 Aweber

Pagi ni aku ke tempat kerja dengan mengunakan jalan baru. Lebuhraya Guthrie. Selalunya aku ikut jalan melintas hutan belantara, tapi hari ni nak try jalan baru. Highway dan aku speed Skuter aku about 110km/h. Sampai kat tempat kerja about 7.50am macam tu. Rasanya macam sama je time dia. Jarak pulak 28.5km daripada last stesen minyak tempat aku selalu buat pit stop.

Guthrie  Prolintas

Aku terlupa lak nak sukat kalau ikut jalan hutan tu. Maybe this evening I will try to measure it.

Cuma yang syoknya, highway tu clear from traffic. Kurang orang guna Guthrie Highway at this moment.

Leave a Reply

