Tampal Gigi

23-November-2010

Semalam aku MC, rekod kehadiran 100% aku terbantut. Aku kena pergi ke klinik gigi untuk tampal geraham sebelah kiri bawah. Tampalannya tanggal. Pada mulanya, tampalan tu serpih sedikit, hari Sabtu 20hb November 2010, aku kena hantar parts ke kilang customer yang terletak di belakang rumah aku. Jadi aku ambil kesempatan untuk ke klinik gigi.

Klinik ni milik seorang doktor gigi wanita muda lulusan Universiti Malaya.

Doktor tu tampal sepihan tu tanpa drill. Tak rasa sakit langsung, cuma aku rasa macam tinggi sikit tampalannya. Balik tu aku makan nasi dan serunding. Tak berapa lama lepas tu, rasa macam tampalan tu tanggal pulak. Bila terkena makanan, agak mengilukan jugak. Tak selesa.

Ahadnya, aku terpaksa tahan. Tapi takdelah sakit sampai keluar air mata. Cuma rasa tak selesa je.

Semalam, aku ke kliniknya pagi-pagi lagi. Dia bukak pukul 9.00 pagi. Aku sampai tepat masa dia punya pekerja tengah bukak pintu klinik.

Doktor datang dalam pukul 9.30 pagi. Hari ni doktor ganti kata pekerja yang bukak pintu tadi. Doktor yang tampal gigi aku Sabtu hari tu cuti.

Kali ni dia drill, terbau macam terbakar jugaklah gigi aku. Sakit jugak.

Lepas tu dia tampal dengan tampalan komposit putih. Ada keluar darah sikit. Doktor tu letak Vaseline kat sekeliling gigi untuk memastikan tampalan keras tanpa ganguan air liur.

Siap je tampalan tu, aku keluar ke depan dan tunggu pekerja dia datang bagi bil. “Tak yah bayar” kata pekerja tu pada aku. Aku pun ingatkan pekerja tu untuk berikan aku slip MC.

Maka bercutilah aku buat kali pertama semasa aku bekerja di kilang sekarang ni…..November adalah bulan ke 5 aku bekerja di sini!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: