Rim Motor Retak?

15-November-2010

Hari ni aku naik motor aku yang dah lama aku tinggalkan di company. Start dari minggu lepas lagi aku punya motor terpaksa aku tinggalkan di company sebab aku guna kereta syarikat untuk ke tempat pelanggan di Pulau Pinang. Ada masalah kualiti sedikit dengan produk yang syarikat aku hasilkan.

Masa aku nak start motor untuk ke restoran makan tengahari, guard India muda tu tegur aku punya rim. Katanya retak! Aku sikit terkejut sebab tak pernah aku tengok rim retak lagi sebelum ni. Aku jenguk dan memang nampak macam ada crack sikit kat rim depan.

Aku terus ke bengkel motor yang aku tukar rim sebelum ni.

Sampai kat situ, mat yang kata nak berenti dari pomen tu ada lagi. Aku cakap kat tokeh, rim aku retak. Dia datang check. Dia gosok dengan jari, rupa-rupanya kotoran yang nampak macam retakan. Cess….malu jugak aku sebab tak check betul-betul.

Aku complain pasal nut yang diaorang pasang sebelum ni. Angin ada keluar. Aku suruh dia lain kali check dulu dalam air sebelum pass motor pada customer. Bahaya!

Diaorang kata akan buat macam tu next time.

Oklah, aku pun terus ke restoran untuk makan tengahari……

Leave a Reply

