Dua Pelangi

19-Oktober-2010

5.00 pagi aku dah bangun. Dikejutkan dengan lagu hari raya daripada alarm handphone Nokia aku. Aku terus bangun dan rasa macam bersemangat je sebab ada banyak perkara menarik yang aku jangkakan akan berlaku jika semuanya berjalan dengan lancar.

Aku sedang siapkan satu laman web berasaskan perniagaan ternakan ikan air tawar. Ambil masa sedikit sebab sekarang ni aku masih bekerja makan gaji. Masuk kerja jam 8.15am sehinggalah 5.30pm. Agak memenatkan kalau kerja makan gaji ni.

Aku yang pernah kerja sendiri selama 3 tahun ni, memang terasalah juga. Tetapi kerana untuk mencari rezeki, aku tetapkan hati dan terus berikan khidmat yang terbaik. Lagipun gaji yang aku terima agak tinggi berbanding semasa aku bekerja makan gaji di tempat lain.

Cuma sejak bulan ni, gaji aku dipotong sebanyak hampir RM600 untuk bayaran cukai kerajaan. Takpelah, aku Halalkan untuk kebahagiaan negara aku jugak.

Semalam masa aku naik superbike aku, aku terpandang langit yang agak aneh tetapi indah. Ada dua pelangi….

Dua Pelangi

Inilah tanda kekuasaan Allah. Semoga Allah berkati kehidupan aku sekeluarga….Amin.

Leave a Reply

