Tempe Goreng

15-Oktober-2010

Macam biasa pagi ni aku bangun jam 5.00am. Dikejutkan oleh alarm HP Nokia aku. Alarm punya bunyi masih lagi lagu raya. Tak taulah kenapa, lagu raya ni macam best je.

Sebaik sahaja bangun, aku ke toilet, melepaskan hajat, gosok gigi, mandi, ambil air sembahyang. Lepas tu aku sembahyang Isya’.

Aku sekarang ni tengah dalam proses membantu seorang usahawan tani di Melaka untuk komersialkan perniagaannya. Aku sediakan logo, laman web, domain name yang berakhir dengan .com.my dan beberapa lagi aspek yang aku boleh bantu. Perkhidmatan aku basically percuma dan jika diaorang nak beri, aku terima sahaja pemberian ikhlas mereka.

Hasil pengalaman aku membina perniagaan internet dan dalam masa yang sama aplikasi dan fleksibiliti yang aku cipta boleh juga dijalankan secara offline. Konsepnya tetap nampak macam online. Aku diminta untuk bina satu sistem perniagaan untuk seorang kenalan aku di Shah Alam. Tapi aku tak jumpa lagi kenalan aku ni buat masa ni.

Aku take off dari rumah aku tepat jam 6.40am. Biasalah, aku naik superbike aku. Bila keluar awal ni, ok sikit sebab tak tergopoh-gapah. Macam selalu, aku pit stop kat stesen minyak untuk isi minyak dalam RM2 dan pergi toilet untuk buang air kecik.

Lorong Motor

Semalam aku pergi makan kat simpang. Memang sedikit jauh dari kilang tempat aku kerja, tapi aku suka pergi sebab banyak hidangan sayur. Semalam aku makan;

  1. Nasi
  2. Sayur
  3. Ikan jaket bakar
  4. Tempe goreng
  5. Air kosong
    Tempe Goreng
    Harganya RM5.40.Well, not bad. Penuh perut aku. Mungkin hari ni aku kena makan kurang sikit. Perut pun dah naik….
    Target aku petang ni kalau boleh aku nak pegi main badminton. Sejak aku sebelum puasa 2010 lagi aku dah tak aktif main badminton. Badan pun dah lemau. Nak senaman lepas balik kerja, aku dah penat. Pukul 10pm kadang-kadang aku dah tertidur.
    Harap aku dapat capai target aku untuk turun 20kg sebelum akhir tahun ni……

Leave a Reply

