Sampah Merata-rata

5-Oktober-2010

Hari ni macam biasa aku ke tempat kerja, jam 6.50am aku speed aku punya superbike EX5. Pagi sejuk jugak sebab malam tadi hujan. Cuma masa hujan tu aku tak sedar sebab aku tidur kepenatan. Malam tadi aku start tidur dalam bilik.

Tekak aku rasa macam ada sesuatu, mungkin disebabkan oleh kejadian sihir yang menimpa aku sebelum ni. Aku buat tak kisah aje.

Langit Pagi 5-10-10

On the way ke tempat kerja, aku baca Al-Fatihah, Al-Ikhlas dan Ayat Kursi dengan niat supaya Allah berikan aku kesihatan dan menghindari aku dari gangguan makhlus halus. Alhamdulillah bila sampai kat tempat kerja, leher aku rasa lega.

Masa aku buat pit stop untuk isi minyak dan meluruskan pinggang serta mengurangkan kesakitan tulang ekor aku, aku ternampak sampah dibuang merata-rata. Aku rasa rakyat Malaysia perlukan perubahan. Masa aku di Jepun dulu perkara ni tak berlaku. Nampaknya Malaysia masih jauh ketinggalan.

Disiplin Aku ada tengok kat TV, katanya tin aluminum macam kat gambar di atas ni mengambil masa lebih 50 tahun untuk hancur menjadi debu atau recycle itself. Apalah salahnya kalau kita simpan tin minuman tu dan bila kita jumpa tong sampah, kita buangkannya.

Diam tak diam, motor aku dah capai hampir 24,000km. Satu pusingan dunia. Walaupun bunyi enjin dah macam motor bot, tapi performance still good. Semoga motor sentiasa OK.

23970km

Leave a Reply

