Datuk Sosilawati

Berita ni amat menyedihkan, geram, marah dan macam-macam lagi perasaan dan tanggapan terhadap orang yang butakan harta semata-mata.

Datuk Sosilawati ni seorang yang telah menjalani kehidupan dia dengan pelbagai keadaan. Mengikut apa yang aku tahu, dia diceraikan oleh suaminya yang pertama masa dia berumur awal 30-an. Masa tu anak dia kecik-kecik lagi dan dia menjual alat kosmetik orang lain dari rumah ke rumah. Masa buat jualan tu, dia gendong sekali anak dia.

Lepas tu, sebab kegigihan dia berniaga, Datuk Sosilawati ni berjaya membuka butik kecantikan. Lepas tu dia punya bisnes start naik dengan produk dia sendiri NV.

Dalam tu, dia kahwin dengan Nash, bekas penyanyi Rock. Tak tahan lama, 8 bulan lepas tu dia ceraikan suami dia. Katanya, Nash keluarkan duit dia tanpa persetujuan dia sendiri.

Berita terkini yang aku tahu setakat ni, dia dan 3 orang yang ikut sekali masa dia berurusan tentang tanah kat Banting tu, kena tahan, pukul, bakar dan abu mayatnya dibuang dalam sungai. Polis masih menyiasat untuk sahkan cerita suspek yang ditangkap.

Salah seorang suspek tu, peguam berpangkat datuk yang ada kes jenayah. Mungkin jugak peguam ni terlibat dengan kehilangan 4 orang kaya pada tahun lepas yang kesemuanya pernah berurusan dengan peguam ni juga berkaitan dengan hartanah. MasyaAllah, kalau terbukti, makhluk apa ler peguam tu.

Aku doakan agar Allah memberikan rahmat kepada yang dah pergi dan Allah lindungilah aku dan orang lain yang tengah nak mengejar kekayaan ni.

Amin.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: