Berubat Dengan Solat

Berubat Dengan Solat

Buku ni agak baru aku beli. Tapi sebelum puasa 2010. Yang membuatkan aku pilih buku ini untuk dibeli ialah kerana aku sekarang masih lagi dihantui oleh sakit sihir yang aku kena dah hampir setahun lebih. Aku masih lagi terasa simptom-simptomnya terutama sekali bila aku berurusan berkaitan dengan perniagaan yang aku telah dan sedang usahakan.

Pengarangnya, saudara Fahrur Muis. Kat belakang buku tu tulis, saudara Fahrur Muis ni berkelulusan Sarjana Pendidikan Islam dari Universitas Muhammadiyyah Surakarta, Indonesia. Aku dengar, memang ramai orang Islam yang warak dari Indonesia ni. Aku tak pernah ke-sana, tapi dengar-dengar juga orang bercerita. Wali songo contohnya. Songo tu bahasa jawa, maksudnya sembilan.

Harga buku ni di MPH yang aku beli ialah RM13.00.

Berubat Dengan Solat-Harga   Berubat Dengan Solat-Harga Pencetak

Antara point-point yang aku dapat ialah;

  • Sakit adalah satu cara pengampunan dosa oleh Allah terhadap umat-Nya
  • Sakit memberikan peringatan kepada manusia yang lalai
  • Allah menguji hamba yang dicintai-Nya
  • “Tiada bekas yang lebih buruk yang diisi oleh manusia daripada perutnya sendiri”
  • Perut jika kita isi, perlu kita berikan kepada 3 bahagian. 1. Makanan, 2. Air minuman dan 3. Nafas

Banyak lagi benda yang perlu kita belajar. Harap aku ada kekuatan untuk terus membaca dan menambah ilmu di dada dan seterusnya membawa kebaikan pada diri aku dan orang lain yang aku jumpa……

Leave a Reply

