Sungai Petani, Kedah

26-Ogos-2010

Aku di Pulau Pinang selama 3 hari 2 malam start dari 23-Ogos-2010 sampai 25-Ogos-2010. Apa lagi, kena dengan customer Penang tu ler. Aku kena sorting 22,000 biji dan kali ni ada Sales Manager aku bawak sekali untuk support. Untuk mempercepatkan process sorting, aku seludup 6,000 biji dan sorting kat Hotel.

Hari ke-2 aku sempat ke Sungai Petani sebab ada satu meeting dengan customer lain yang nak implement RoHS dan ELV. Diaorang kata baru nak mula implement environmental requirement ni. Aku dah biasa dah dengan kedua-dua requirement ni sebab masa aku kerja buat kapasitor dulu, dah biasa sangat dengar. Kapasitor ni digunakan di dalam alat elektrik sebagai penapis arus elektrik.

Sempadan Kedah

Kapasitor juga digunakan dalam peralatan elektronik yang dipasang dalam kereta, jadi ELV pun aku biasa juga dengar.

Habis meeting dalam jam 4 petang dan aku dibawa ke Sungai Petani oleh Sales Manager aku ni. Dia ada saudara mara kat Sungai Petani. Katanya, dia nak lawat nenek dia yang berumur lebih kurang 80 tahun yang tengah sakit. Aku check in ke satu hotel yang agak ada nama, Swiss-Inn. Swiss-Inn ni adalah satu cawangan dari Swiss Garden.

Hotelnya agak bagus jika aku evaluate keadaan biliknya. Luas dan agak murahlah bagi aku. RM140/night kalau kita ada bawa kad nama company. Diaorang kata Corporate Rate. Dia punya kolam mandi sikit punya besar!

Kolam Mandi

Tapi masa sahur, kita tak boleh choose food yang kita nak makan. Mula masuk kat restoran diaorang yang terletak kat ground floor, diaorang tanya no. bilik, lepas tu diaorang tanya nak makan nasik ke tidak. Bila aku jawab ya, diaorang masuk kat dapur, selepas 10 minit, diaorang datang bawa satu dulang berisi nasi, daging kari, sayur kobis over cooked. Aku makan, tapi tak selera sangat.

Aku sempat makan roti kering dengan jem strawberry dan magerin. Overall, sahur kali ini kurang memuaskan.

Balik bilik, aku sambung sorting barang yang aku bawak keluar dari customer. Siap dalam jam 8 pagi. Aku kena out from the hotel at 8.30am. Aku terlelap sekejap. Bangun-bangun dah 8.25am. Dapat sms dari Sales Manager aku tu, katanya dalam 10 minutes dia akan sampai to pick me up. Cess….aku cepat-cepat mandi dan bersiap untuk berjuang menyambung sorting another 6,000 pcs!

Leave a Reply

