Ikan Senangin, Sayur Tauge

4-Ogos-2010

Lunch 4-Aug-10

Aku ke restoran tempat aku selalu makan tengahari hari ni. Aku tiba-tiba terfikir, agaknya berapa RMlah kalau 10 tahun dari sekarang aku makan;

(1) Nasi

(2) Ikan senangin masak taucu

(3) Sayur taugeh

(4) Sambal asam (ada lada, limau)

(5) Air suam

Di ambang 2010, bulan Ogos, dah dekat nak puasa ni, harganya RM4.00.

Yang aku ingat, masa aku umur lebih kurang 6 tahun, iaitu 27 tahun lepas, roti canai harganya 30sen. Sekarang ni dah capai 80 sen. Sesetengah tempat RM1.00.

Entah cukup ke tidak EPF aku masa aku umur 55 tahun nanti, iaitu 22 tahun dari sekarang. Satu buku yang aku baca, kita kena ada RM480,000 untuk berbelanja RM2,000 sebulan sampai umur 75 tahun. Itupun kalau 75 tahun dah gol….kalau Allah berikan kita rahmat umur sehingga 90 tahun…..nak makan apa 15 tahun lagi tu ya?

Time-time nilah belanja makin meningkat, buang air pun dah tak boleh control…..nak berjalan pun kena ada awek lawa yang pimpin tangan…..Semoga hari tua aku berjalan dengan lancar….Amin.

Leave a Reply

