Perniagaan Berkembang Maju

Tahun 2007, perniagaan yang aku usahakan menjadi semakin maju. Turn over untuk satu bulan mencapai sehingga RM90,000 dengan kadar keuntungan lebih kurang 30% selepas tolak semua-semua perbelanjaan. Aku dah sempat mengaji pekerja yang aku kutip dari kalangan orang-orang yang berpendapatan rendah.

Aku bagi gaji dan bonus bulanan sehingga aku kena bayar gaji pekerja seramai 3 orang ni sebanyak RM7,000. Aku tak kisah asalkan diaorang merasa kesenangan sedikit.

Alhamdulillah, aku semakin berjaya.

Tandanya, ramai yang mula telefon aku nak joint business sekali dengan aku. Aku tak berkira sangat asalkan masing-masing dapat rezeki masing-masing. Sistem yang aku cipta selama setahun lebih ni, aku kongsikan dengan orang lain. Totally stranger. Kiranya diaorang ni cawangan akulah. Kira punya kira, aku ada cawangan seluruh Malaysia termasuk Labuan seramai 27 cawangan.

Inilah rezeki Tuhan kepada aku, dan aku sedar yang tak semua rezeki itu untuk aku. Aku cuba jadi pemurah, sepemurah mungkin. Aku cuba bantu sedaya yang mungkin.

Langit Pagi 19-Julai-2010

Aku berjaya menerima juta yang pertama setelah aku berusaha selama 3 tahun. Turn over aku telah mencapai RM1.2 juta. Namun kehidupan aku masih aku kekalkan jadi seperti manusia biasa. Tak bermewah, tapi hidup sederhana sahaja.

Leave a Reply

