Ditahan Polis

14-Julai-2010

Semalam waktu aku bertolak balik, ada road block. Kali ini road block oleh polis traffic. Mungkin routine block kot. Aku sebelum tu telah melanggar lampu merah. Bukan apa, sebab kawasan traffic light yang aku langgar tu lenggang. Jadi, aku tengok kiri kanan, depan belakang, takde kenderaan lain, so aku langgar jelah traffic light tu.

Bila berhenti dekat dengan polis tu, dia mintak aku punya lesen dan nak tengok motor aku punya roadtax. Entah kenapa, aku tak rasa berdebar pun kali ni. Dia check aku punya lesen, B full tu beb! dan check motor aku punya road tax yang masih hidup sampai Jan, 2011. Dia tak cakap apa-apa, pulangkan balik aku punya lesen dan aku start balik motor aku, terus blah.

Semalam aku pergi jumpa dengan kawan-kawan kat company yang baru aku tinggalkan 2 minggu yang lepas. Rindu jugak dengan gelagat diaorang. Borak-borak kejap, lepas tu dalam 7.30 malam, kitaorang berempat pergi makan kat kedai dekat-dekat dengan kilang tu.

Aku makan nasi goreng pataya dengan air tembikai. Kali ni macam biasa aku belanjalah. Semoga Tuhan kurniakan rezeki kepada aku!

Leave a Reply

