Tawaran Kerja 3

2-Julai-2010

Hari ini adalah hari ke-2 aku bekerja di tempat baru. Ini bermakna aku berjaya negotiate gaji sehingga  aku capai RM7,300.

Alhamdulillah.

Semalam hari pertama, jadi aku datang dengan kereta. Jarak lebih kurang 60km dari rumah aku sekarang dan masa yang diambil tepat 1 jam.

Hari ini aku naik motor EX5 aku, ikut jalan yang sama dengan semalam. Masa, tepat 1 jam, Ambil pit stop sekali, isi minyak motor RM3, buang air kecil.

On the way, aku tengok traffic jam lebih kurang 3km. Semalam tak seteruk ni. Anyway, what to do. Inilah yang kita panggil rat race. 90% of the populations chasing 10% of the money, while 10% of the population, enjoying 90% of the world wealth.

Aku tergolong dalam 90% that chasing 10%, sambil-sambil tu kejar jugak 90% of the world wealth.

Leave a Reply

